Sie sind nicht angemeldet.

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: VBN Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

Yosh

Fortgeschrittene/r

  • »Yosh« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 61

Wohnort: Bremen

Beruf: Student

  • Nachricht senden

1

Samstag, 19. November 2011, 09:20

Which ticket is it exactly? What is written on it?
It could be that you have the wrong zones. You need the zone 100. If you have and it is also for this month, the inspector does a mistake.

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Yosh« (19. November 2011, 09:26)


applecrumble

unregistriert

2

Samstag, 19. November 2011, 22:10

It's the Monatsticket for Schuler for November. The staffs at the university helped me buy it and I have purchased this kind of ticket before every beginning of each month. And it's for Zone 100 which they told me that I can use any trams and buses in the city of Bremen. And the stop that this incident happened was at Theater am Leibnitplatz.
What should I do with the card then? Do I really need to pay 40 euro? Thats a lot and now Im running out of time as I will go back to my country really soon. If I go to the BSAG center and explained the situation, is there a chance that they will help me?

Yosh

Fortgeschrittene/r

  • »Yosh« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 61

Wohnort: Bremen

Beruf: Student

  • Nachricht senden

3

Sonntag, 20. November 2011, 17:21

Could you proof that you are a student? (Fahrausweis für Schüler etc.)
But I would say that the inspector have done something wrong and not you. (except there is a missing detail) Try and go to the BSAG Center, i hope they will help you in your situation.

applecrumble

unregistriert

4

Montag, 21. November 2011, 13:42

Thanks a lot. I talked to them and explained the situation, the problems are cleared.